Tal og fakta om stoffer

Et stofmisbrug kan have fysiske og helbredsmæssige konsekvenser og optræder ofte sammen med psykiske lidelser.

Et stofmisbrug kan have fysiske og helbredsmæssige konsekvenser, herunder lunge- og hjerte-karsygdomme samt hiv og hepatitis. Derudover optræder stofmisbrug ofte sammen med psykiske lidelser, bl.a. angstanfald, depression og personlighedsforstyrrelse.

Netstof og Alt om stoffer kan du også få information og rådgivning om alkohol, hash og andre stoffer.

I menuen til højre kan du læse mere om forbrug af stoffer i Faxe Kommune og på nationalt plan, samt finde informationer om unge og stoffer.​

Mest for fagpersoner

Sundhedsstyrelsens oversigt over stoffer formidler viden om rusmidler.

Center for Rusmiddelforskning på Aarhus Universitet gennemfører bl.a. forskningsprojekter og formidler viden om alkohol og stofmisbrug.

Kilder:
Narkotikasituationen i Danmark 2023