Sidste skoledag – en dag med masser af gode traditioner.

Solen skinner på en dag, hvor alle vores elever i 9. klasse er klædt ud og klædt på til fest.
Det er nemlig den sidste skoledag – en dag med masser af gode traditioner.

Morgenmad, karamelkastning, måske et spil rundbold mod lærerne og generelt bare hygge og fest.

Og lige netop festen er år efter år et tema rundt om i landet. Kommunerne vrider og drejer sig for at skabe nogle rammer, som de unge faktisk har lyst til – og mange steder er det med alkohol og masser af voksne til at hjælpe de unge.

Hos os er det for 6. år i træk et fuldstændig alkoholfrit arrangement med masser af aktiviteter.

De knap 500 unge skal fra klokken 12 og nogle timer ud på eftermiddagen feste på banerne bag Møllevangskolen.

Funny World er der med ”forlystelser”, de frivillige fra beredskabet laver grillmad, Royal Unibrew har sponsoreret sodavand, og et hav af kolleger fra klubberne, familie- og ungeindsatsen og SSP er til stede til en forrygende dag.

Borgmesteren åbner ballet, og så er der ellers dømt fest.

Det hele slutter med et kæmpe ”skumbad” på plænen, som ellers har været udeladt de seneste år. Skummet er tilbage!

Super godt arrangeret. Tak til alle involverede og rigtig god fornøjelse.