Alkoholfrie øl

Alkoholfrie øl

Danskere griber oftere ud efter alkoholfri øl i supermarkedet: Salget er fordoblet siden 2013

Når danskere skal nyde en kold øl i sommervarmen, er flere og flere tilbøjelige til at knappe en alkoholfri en op.

Salget af alkoholfrie øl er fordoblet hos supermarkedskoncernen Coop i perioden fra 2013-2020.

Det fortæller Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør hos supermarkedskoncernen, der blandt andet står bag Irma, SuperBrugsen-, Fakta- og Kvickly-butikkerne, til Ritzau.

- Der er en klar tendens i salget af alkoholfri øl på landsplan. Vi har set den med stadigt større styrke fra 2013 og frem, og i 2020, der var et usædvanligt år, var den alkoholfri øl blandt de syv varegrupper, der steg mest markant, siger han.

Jens Juul Nielsen mener, at stigningen skyldes, at udvalget af alkoholfrie øl er blevet bedre og større, samtidig med at befolkningen er blevet mere sundhedsbevidst.

https://sn.dk/Erhverv/Oel-uden-alkohol-vinder-stoerre-indpas-hos-danskerne/artikel/1456430